Höga flöden i Dalarnas länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Vi planerar slåtter under säsongen och vill upplåta gräset som foder

Planerar du att slå en äng men inte har avsättning för fodret själv? Du gör en viktig insats för både kulturarv och naturvärden. Kanske kan du också göra en insats för en djurägare i din närhet. Allt för stor andel av gräset som slås på Dalarnas ängar och slåttermarker hamnar tyvärr på komposthögar istället för i djurmagar. Genom att upplåta gräset antingen som hö eller grönfoder kan du bidra till att skapa ännu fler värden genom din slåtterinsats.

Anmäl om du planerar slåtter och vill erbjuda gräset som foder

• Ja, jag erbjuder slaget gräs för foder.

I vilken/vilka kommuner planerar du slåtter och erbjuder gräs för foder? Fler val är möjliga. (obligatoriskt) * (obligatorisk)

Ungefär hur stor yta kommer ni att slå? (obligatoriskt) * (obligatorisk)
Ungefär hur stor yta kommer ni att slå? (obligatoriskt)

Hur kommer ni att slå? (obligatoriskt) * (obligatorisk)