Höga flöden i Östergötlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Utlysningar och ansökningsomgångar

På den här sidan hittar du aktuella utlysningar i länet.

En utlysning innebär att Länsstyrelsen under en tidsperiod öppnar upp för ansökningar om pengar till en utvald satsning. I en utlysning står det bland annat hur mycket pengar som finns att söka, vilka som kan söka stödet och när projektet ska genomföras.

Aktuella utlysningar

Här samlar vi aktuella utlysningar i länet.

Ansökningsomgångar och utlysningar i Strategiska planen år 2023 och 2024 i Östergötlands län.

På länsstyrelsens webbplats kan du läsa mer om stöden, regionala prioriteringar och när de olika stöden kan sökas, under Stöd till jordbruk och landsbygd.

Du kan även läsa mer om stöden på Jordbruksverkets hemsida Länk till annan webbplats..

Nedan finns en länk för att ladda ned en visuell överblick som gäller för de olika stöden under åren 2023 och 2024. Observera att ansökningsomgångarna är preliminära och kan ändras, bland annat beroende på söktryck.

Visuell överblick för ansökningsomgångar och utlysningar 2023. Pdf, 80.9 kB, öppnas i nytt fönster.

Visuell överblick för ansökningsomgångar och utlysningar 2024. Pdf, 111.7 kB, öppnas i nytt fönster.

Har du frågor om stöden är du välkommen att ringa eller maila oss.

E-postadress: enheten.for.landsbygd.ostergotland@lansstyrelsen.se

Om du har frågor om projekt- och investeringsstöd har vi nu ett nytt nummer till våra handläggare.Telefonnummer 010-223 51 77.

Logga Medfinansieras av Europeiska unionen.

Carl Fredrik Graf

Östgötagatan 3