Kungörelse – Ansökan om utökat tillstånd Söderhamns Stuveri & Hamn AB – Söderhamns kommun

Söderhamns Stuveri & Hamn AB har hos Miljöprövningsdelegationen vid Länsstyrelsen i Dalarnas län ansökt om utökat tillstånd enligt miljöbalken för Orrskärs hamn på fastigheten Ljusne 7:133 i Söderhamns kommun.

Miljökonsekvensbeskrivning har inlämnats i ärendet. Handlingar i ärendet finns tillgängliga hos Söderhamns kommun samt hos Länsstyrelsen i Dalarnas län. Nya handlingar som tillkommer under ärendets gång finns tillgängliga hos Länsstyrelsen i Dalarnas län.

Den som vill yttra sig i ärendet skall göra detta till dalarna@lansstyrelsen.se eller Länsstyrelsen i Dalarnas län, 791 84 Falun senast den 30 april 2024.

Ärendenummer 551-9133-2023 bör anges.

Helena Höij

Åsgatan 38