Västerbottens länsvapen.

Kungörelser vecka 14

Sveaskog Förvaltnings AB har lämnats tillstånd till fortsatt och utökad täktverksamhet inom fastigheten Vilhelminaskogen 1:1, Skärsjöberget, Vilhelmina kommun. Det är möjligt att ta del av handlingarna och överklaga beslut.

Beslut om täktverksamhet inom Vilhelminaskogen 1:1, Skärsjöberget i Vilhelmina kommun

Miljöprövningsdelegationen vid Länsstyrelsen har den 27 mars 2024 fattat beslut enligt miljöbalken i följande ärende: Sveaskog Förvaltnings AB har lämnats tillstånd till fortsatt och utökad täktverksamhet inom fastigheten Vilhelminaskogen 1:1 Skärsjöberget, Vilhelmina kommun. För tillståndet gäller vissa villkor.

Handlingarna i ärendet finns tillgängliga vid kommunkansliet i Vilhelmina kommun och hos Länsstyrelsen. Beslutet kan överklagas. Överklagan lämnas till Miljöprövningsdelgationen vid Länsstyrelsen.

Sista datum för överklagan är den 2 maj 2024. Ange diarienummer 11145-2022.

Lämna in överklagan

Du kan lämna in överklagan på dessa sätt. Ange diarienummer.

Helene Hellmark Knutsson

Storgatan 71 B