Förslag till beslut om utvidgning och ändring av naturreservatet Valje i Sölvesborgs kommun

Hälsa med armbågen

Länsstyrelsen önskar synpunkter på förslag till beslut om utvidgning och ändring av naturreservatet Valje, Sölvesborgs kommun.

Förslag till beslut

Länsstyrelsen beslutar att naturreservatet Valje ska utvidgas till den omfattning som framgår av kartbilagan. Förslaget innebär att beslutet från 1991 om bildande av naturreservatet med diarienummer 231-3428-89 upphör att gälla, när detta beslut vinner laga kraft.

Beslutet riktar sig till var och en, fastighetsägare och innehavare av särskild rätt, vars
rättigheter att använda mark- och vattenområden berörs inom de utvidgade delarna av
naturreservatet.

Ta del av beslutsförslaget i sin helhet Pdf, 1.5 MB.

Ta del av förslag till skötselplan Pdf, 6.9 MB.

Lämna synpunkter

Synpunkter på remissen ska ha inkommit till länsstyrelsen senast den 17 maj 2024.

Skicka in ditt yttrande via e-post till blekinge@lansstyrelsen.se

eller via brev till

Länsstyrelsen Blekinge
371 38 Karlskrona

Märk ditt mejl eller brev med diarienummer: 511-1486-2021.

Dina synpunkter blir en allmän handling

Alla handlingar som kommer in till Länsstyrelsen, eller som vi själva skapar, är allmänna. Det innebär att alla har rätt att se dem. Vissa uppgifter i handlingarna kan vara sekretessbelagda, och får då inte lämnas ut. Mer information kring vårt diarium och allmänna handlingar hittar du på:

Diarium och allmänna handlingar Länk till annan webbplats.

Så hanterar vi dina personuppgifter

Ulrica Messing

Skeppsbrokajen 4