Höga flöden i Östergötlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Cirkulär ekonomi genom industriell samverkan

Projektets logotype och Europeiska regionala utvecklingsfondens logotype

Länsstyrelsen Östergötland deltar i projektet Cirkulär ekonomi genom industriell samverkan. Projektet har som utgångspunkt att stimulera resursdelning mellan företag.

Genom en ökad samverkan mellan verksamheter skapas möjligheter att såväl identifiera som implementera åtgärder för att sluta kretslopp i samhället. Projektet drivs av Energikontoret Östergötland i samverkan med Cleantech Östergötland, Motala kommun, Åtvidabergs kommun, Vadstena kommun, Växkraft i Mjölby kommun, Linköpings universitet, Linköpings kommun, Norrköpings kommun, Östergötland miljönätverk, E.ON, Tekniska Verken, Econova och Ragn Sells. Projektet pågår fram till oktober år 2023.

Projektet finansieras av den europeiska regionala utvecklingsfonden och är en del i arbetet inom insatsområdet cirkulär ekonomi och hållbar konsumtion.

För mer information om projektet kontakta: Susanne Claesson: E-RB-Enheten för energi, klimat och regional tillväxt

Carl Fredrik Graf

Östgötagatan 3