Höga flöden i Västra Götalands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Jobba på IT-avdelningen

Hållbarhet – Säkerhet – Demokrati
Självklara delar av vår vardag på Länsstyrelsernas IT-avdelning!

Länsstyrelsernas IT-avdelning växer för att möta länsstyrelsernas alla behov inom IT och digitalisering. Vill du bli en av oss? Hos oss får du lära dig nytt och utvecklas i din roll. Du får varierande arbetsuppgifter där du tillsammans med dina kompetenta kollegor gör skillnad för samhället.

Vi stöttar landets 21 länsstyrelser och cirka 7000 medarbetare med IT. Hos oss arbetar du med digitala lösningar för ett demokratiskt, hållbart och säkert samhälle. Du har utmanande och utvecklande uppdrag inom många olika teknikområden.

Innovativa lösningar för samhällets bästa

Länsstyrelsernas IT-avdelning utvecklar och tillhandahåller tjänster och verktyg för både länsstyrelsemedarbetare och de som bor och verkar i vårt samhälle. Det kan vara i det lilla med fiskekartor för fritidsfiskare till IT-system för våra demokratiska val. Säkerhets- och beredskapsfrågor är viktiga för oss och vi har en central position i länsstyrelsernas roll som högsta regionala civila totalförsvarsmyndighet. Länsstyrelserna bidrar till att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden.

Vi har en omfattande och varierande IT-miljö med modern teknik, allt från etablerade lösningar till system och tjänster som vi utvecklar själva. Vi hanterar hela utvecklingskedjan, från idé till utveckling, produktion och drift av IT-tjänster.

Organisatoriskt hör Länsstyrelsernas IT-avdelning till Västra Götalands län, men våra medarbetare finns spridda över hela landet och främst i Göteborg, Mariestad, Vänersborg, Karlstad och Luleå.

Om Länsstyrelsen Västra Götaland

Johanna är systemutvecklare på Länsstyrelsernas IT-avdelning med placeringsort Göteborg.

Fredrik är infrastrukturarkitekt på Länsstyrelsernas IT-avdelning med placeringsort Vänersborg.

Olle är informatör på Länsstyrelsernas IT-avdelning med placeringsort Mariestad.

Sandra är systemtekniker och Change Manager på Länsstyrelsernas IT-avdelning och sitter i Växjö.

Vår värdegrund

Vi jobbar utifrån en värdegrund. Värdegrunden talar om hur vi beter oss när vi jobbar. Den utgår från den statliga värdegrunden, som är gemensam för alla statliga myndigheter, men den är anpassad till hur vi på just vår Länsstyrelse vill vara och förhålla oss.

Vår värdegrund

Förmåner

För oss är det viktigt att du som medarbetare ska må bra både på jobbet och på fritiden. Vi vill därför utöver din lön kunna erbjuda dig bra förmåner och villkor. Som statligt anställd har vi till exempel fler semesterdagar än de flesta andra arbetsgivare.

Våra förmåner

Länsstyrelsernas IT-avdelning