Vind i kombination med snöfall på kalfjället i Västerbottens länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Examensarbete och praktik

I mån av plats och behov kan vi ta emot praktikanter och du kan också skriva ditt examensarbete hos oss.

Uppslag på uppsatsämnen och examensarbeten

• Fjällkommuner - strategier för att öka permanentboende
  • Kartlägga samrådsprocessen kopplat till renskötselns intressen
  • Samhällsekonomisk utvärdering av LIS ur ett regionalt perspektiv
  • Erfarenheter av planering runt nya stationslägen
  • Kartläggning av vindbruksplanerna
  • Klimatanpassning i fjällkommunerna
  • Dricksvatten, översiktlig studie av större dricksvattenuttag i länet. Belys om uttagen har tillstånd och vilken egenkontroll som bedrivs
  • Vilket behov av kunskap om tillämpningen av barnets rättigheter finns i verksamheter som rör barn?
  • Vilka kunskapsluckor och behov av stöd finns inom mänskliga rättigheter i Västerbotten?
  • Hur bygger vi ett välfungerande och givande erfarenhetsutbyte i länet inom rättighetsfrågor?
  • Vilket verksamhetsnära stöd i rättighetsfrågor är kommunerna och regionen i behov av?

Vänd dig direkt till berörd chef om du är intresserad. Är du osäker vem du ska kontakta kan du e-posta vasterbotten@lansstyrelsen.se så skickar vi ditt mejl till rätt person.

Chefer och enhetschefer på Länsstyrelsen Västerbotten

Helene Hellmark Knutsson