Kårtorps Säteri AB, Götene kommun

Kårtorps Säteri AB ansöker hos Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen i Västra Götaland om tillstånd enligt miljöbalken till utökad djurhållning på fastigheterna Kårtorp 1:4 med flera i Götene kommun.

Ansökan omfattar mjölkproduktion baserad på nötkreatur med högst 972 djurenheter.

Verksamheten omfattas av kraven på specifik miljöbedömning enligt 6 kapitlet miljöbalken. En miljökonsekvensbeskrivning har lämnats in.

Handlingarna finns tillgängliga hos Länsstyrelsen Västra Götaland på kontoret på Södra Hamngatan 3 i Göteborg, Drottninggatan 2 i Vänersborg och Hamgatan 1 i Mariestad, och hos kommunkansliet eller motsvarande i Götene kommun. Det går också att kontakta Länsstyrelsen Västra Götaland, e-post vastragotaland@lansstyrelsen.se, telefon 010-224 40 00 .

Synpunkter

Synpunkter på handlingarna ska lämnas skriftligen till Miljöprövningsdelegationen senast 6 maj 2024.

Synpunkter kan skickas in via

Ange diarienummer 49215-2023

Sten Tolgfors