Risk för gräsbrand i Stockholms länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Samråd om förslag till beslut om bildande av Uddabergets naturreservat i Södertälje kommun

KUNGÖRELSEDELGIVNING

Länsstyrelsen har tagit fram ett förslag till beslut om bildande av Uddabergets naturreservat i Södertälje kommun. Beslutet berör del av Grävsta 4:1, del av Nysund 1:7, Nysund 1:10 och Hjortsberga 8:26.

Innehavare av särskild rätt till området ges nu tillfälle att yttra sig över förslaget.

Förslaget till beslut med skötselplan finns i sin helhet tillgängliga till och med den 9 maj 2024 hos Länsstyrelsen Stockholm, Regeringsgatan 66, Stockholm samt via länken nedan. Handlingarna hålls på detta sätt tillgängliga för alla dem som avses med kungörelsedelgivningen.

Förslag till beslut om bildande av Uddabergets naturreservat i Södertäljes kommun 2024-03-20 Pdf, 5.3 MB.

Yttrandet ska ha kommit in till Länsstyrelsen senast den 9 maj 2024. Ange diarienummer 72777-2020.

Du kan skicka in yttrandet via Länsstyrelsens e-tjänst. Du får då direkt en bekräftelse på att vi har tagit emot yttrandet.

Komplettering eller yttrande i ärende, lansstyrelsen.se Länk till annan webbplats.

Du kan också skicka in det med post till:

Länsstyrelsen Stockholm
Box 22067