Kontakta oss
Välkommen att ringa, mejla eller skicka brev till oss.
Länsstyrelsen i Stockholm
Ring oss
Växeln är öppen:
Måndag–fredag 8.00–16.30.
Dag före röd dag samt klämdagar kan öppettiderna vara annorlunda.
Öppettider för reception längre ner på sidan.
Skicka e-post till oss
Synpunkter på webbplatsen?
webbansvarig.stockholm@lansstyrelsen.se
Besök oss
Regeringsgatan 66
Se karta Länk till annan webbplats.
Skicka brev
Länsstyrelsen i Stockholms län
Box 22067, 104 22 Stockholm
För leveranser
Leveransadressen är Brunnsgatan 15
Öppet 8–11 och 12–16
- 8.00–17.00 mån–fre 15 sep–14 maj
- 8.00–16.00 mån–fre 15 maj–14 sep
Karta, Regeringsgatan 66 Länk till annan webbplats.
Om du åker buss
- Buss 1, stig av på hållplats Regeringsgatan
- Buss 57 stig av på hållplats Hötorget
- Buss 2 stig av på Stureplan.
Om du åker tunnelbana
- Gå av vid station Hötorget och promenera via Kungsgatan mot Stureplan
- Gå av vid station Östermalmstorg och promenera via Kungsgatan mot Hötorget.
Om du åker bil
- det närmaste parkeringshus är Väderkvarnen med 68 platser och infart från Brunnsgatan 26
- parkeringshuset David bagare med 215 platser har infart Brunnsgatan 10 samt David Bagares Gata 5 och 7.
Från och med den 1 april 2019 ska alla inköp i offentlig sektor faktureras med e-faktura.
Så här skickar du e-faktura till Länsstyrelsen Pdf, 403.6 kB.
Har du frågor, kontakta oss på ekonomi.stockholm@lansstyrelsen.se
Organisationsnummer: 202100-2247
Bankgirokonton
5052-4651
(RTA) Används för betalningar av bland annat registreringsbevis, älgjakt och kopior.
5052-4644
(SCR) Används för betalningar till bland annat lotteri, bingo, väktare, bevakningsföretag, skyddsvakt, tävlingar på väg, transport av avfall, kemiska produkter, farligt gods, medborgarskap, förvärvstillstånd, strandskydd, biotopskydd och vattenverksamhet.
850-7121
Används endast för inbetalningar av deponerade medel.
Fakturor som betalas med OCR-nummer har särskilda bankgirokonton som framgår av respektive faktura.
Utländska betalningar
IBAN: SE5612000000012810106754
SWIFT: DABASESX
(RTA) Används för betalningar till bland annat registreringsbevis och kopior.
IBAN: SE7812000000012810106746
SWIFT: DABASESX
(SCR) Används för betalningar till bland annat lotteri, bingo, väktare, bevakningsföretag, skyddsvakt, tävlingar på väg, transport av avfall, kemiska produkter, farligt gods, medborgarskap, förvärvstillstånd, strandskydd, älgjakt, biotopskydd och vattenverksamhet.
Kontakta oss med texttelefoni
- Vill du skriva när du kontaktar oss kan du mejla: texttelefon@texttelefoni.se.
- Du kan också använda en webbapp på www.texttelefoni.se
Länk till annan webbplats. eller ladda ner appen ”Texttelefoni.se”.
- Vill du ringa upp någon som skriver dialogen, ring: 020-600 650.
Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar i samtalet. Texttelefoni.se är öppet dygnet runt, året runt och är gratis. När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.
Texttelefoni – en förmedlingstjänst från Post- och telestyrelsen Länk till annan webbplats.
Kontakta oss med bildtelefoni
- Vill du använda teckenspråk i dialogen med oss, kontakta: tolk@tolk.sip.nu.
- Du kan också använda en webbapp på bildtelefoni.net
Länk till annan webbplats.. eller ladda ner appen ”Bildtelefoni.net”.
- Vill du ringa upp någon som använder teckenspråk i dialogen, ring: 020-28 00 20.
Bildtelefoni.net är öppet dygnet runt, året runt och är gratis. När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa. Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.
Kontakta oss med Teletal
- Teletal når du på telefonnummer 020-22 11 44.
Teletal har öppet vardagar klockan 7.30–20.00 och helger klockan 12.00–16.00. Tjänsten är gratis. Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.
Teletal – en stödtjänst för telefonsamtal från Post- och telestyrelsen Länk till annan webbplats.
Tillhör du en av Sveriges fem nationella minoriteter; judar, romer, sverigefinnar, samer och tornedalingar? Då har du stärkta rättigheter och möjligheter i din kontakt med oss.
Du har rätt att bli informerad om dina rättigheter, oavsett vilket nationellt minoritetsspråk du talar och var du bor i Sverige. Du som bor i en kommun i ett förvaltningsområde har även rätt att kommunicera med oss på ditt språk i både tal och skrift.
Ska du delta på ett möte med oss? Vi använder Skype för företag för digitala möten. Du kan delta på mötet med hjälp av webbläsare eller telefon.