Nyheter och press

Länsstyrelsen arbetar aktivt med att sprida viktig samhällsinformation till medborgarna och medierna. Webbplatsen och våra pressmeddelanden är ett sätt att ge dig service och insyn i vårt arbete. Du kan också titta i vårt diarium där alla inkomna ärenden finns.

Prenumerera via RSS

Diariet

I webbdiariet visas ärenden Länsstyrelsen handlägger men inte själva dokumenten. Efter att ett ärende beslutats eller avslutats finns det tillgängligt i sex månader.

Alla uppgifter som visas i webbdiariet är offentliga. Kontakta oss om du har frågor kring äldre ärenden eller vill ta del av ett dokument.

Kalender

I kalendern visas de aktiviteter som Länsstyrelsen anordnar eller är medarrangör till. När du klickar på en aktivitet i kalendern öppnas den i ett nytt fönster.

Gå till kalendern

Pressbilder och logotyper

På sidan hittar du våra pressbilder och Länsstyrelsen i Örebro läns logotyp i olika format.

Bilder och logotyper

Aktuella kungörelser

Kungörelser och delgivningar

Sociala medier