Risk för gräsbrand i Kalmar länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Årsredovisning 2022

Länsstyrelsen Kalmar läns årsredovisning beskriver bredden i vår verksamhet. Den visar hur vi arbetar för att de nationella målen ska få genomslag regionalt och hur vi lever upp till vår vision ”Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, en god livsmiljö och tillväxt." Under 2022 ledde det säkerhetspolitiska läget och kriget i Ukraina till konsekvenser i stora delar av världen. Och det blev självklart något som vi fick hantera också i vårt län. Vi arbetade även med vattenfrågorna på olika sätt, föreslog nya Natura 2000-områden, genomförde vårt uppdrag som regional valmyndighet och mycket mer. Internt hade myndigheten stora omställningar under året där både länsledning och avdelningschefer gick vidare till nya uppdrag.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Vårt uppdrag

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Allan Widman

Regeringsgatan 1