Din MILJÖ - miljöstrategi for Kalmar län

Arbetet med en miljöstrategi för Kalmar län startade i slutet av 1980-talet och har kommit till för att styra samhällsarbetet in i en ekologiskt hållbar utveckling. Riksdagen har bestämt att alla samhällssektorer har ansvaret för att Sverige ska nå upp till de fastslagna miljömålen. Listan över nationella miljömål är omfattande och sätter gränser för bland annat utsläpp av luftföroreningar samt reglerar hushållningen med mark och vatten och användningen av miljöfarliga produkter. Arbetet med miljöstrategin har för Kalmar län bestått av flera steg. Det började med en regional miljöanalys som presenterades våren 1989. Kommuner, intresseorganisationer och myndigheter fick sedan yttra sig över miljöanalysen.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Djur
  • Växter
  • Energi
  • Klimat
  • Lantbruk
  • Landsbygd
  • Miljö