Regional handlingsplan för friluftsliv i Västra Götaland

Länsstyrelsen har tagit fram en regional handlingsplan för friluftsliv som kan liknas vid ”karta och kompass”. Redskap som behövs för att förstå hur det ser ut och för att se vart vi vill komma. Många kommuner, föreningar och andra myndigheter har varit med och lämnat konstruktiva synpunkter i samband med att handlingsplanen togs fram. Den första delen av handlingsplanen beskriver länets förutsättningar och olika nationella miljömål. I den andra delen finns en sammanställning under respektive mål med många av de idéer och åtgärdsförslag som framförts. Planen gäller i fem år, 2021-2026. Under den här perioden kan vi använda planen som underlag i det fortsatta arbetet för att på sikt nå de tio nationella friluftsmålen.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Friluftsliv

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Sten Tolgfors

Se Kontakta oss