Risk för gräsbrand i Västra Götalands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Kustområdet och skärgården i Bohuslän - en värdebeskrivning

Denna rapport innehåller i första hand en översiktlig beskrivning av de naturresurser som i form av helhetsvärden har lagts fast i fjärde kapitlet miljöbalken (MB) för kustområdet Norge till Lysekil/Brofjorden samt från Brofjorden till Simpevarp. I rapporten finns exempel på hur landskapet idag kan nyttjas på ett hänsynsfullt sätt i förhållande till värdena. Den avrundas med en bild som speglar hur nationallandskapet nyttjas i framtiden. Rapporten är en del av det planeringsunderlag som Länsstyrelsen skall tillhandahålla enligt plan- och bygglagen och kan användas i det dagliga arbetet av konsulter, kommunala och regionala planerare när planer upprättas, när tillståndsansökningar behandlas och när miljökonsekvensbeskrivningar upprättas.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Kulturmiljö
  • Samhällsplanering

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Sten Tolgfors

Se Kontakta oss