Aktuella vädervarningar i Västernorrlands länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Kattastrands avloppsreningsanläggning i Härnösands kommun

Kungörelse

Härnösand Energi och Miljö AB har meddelats beslut enligt miljöbalken till ändring av villkor.

Villkorsändringen avser villkor 10 och 11 om utsläppshalt och utsläppsmängd för BOD7 och totalfosfor för Kattastrands avloppsreningsanläggning. Beslutet fattades den 16 april 2024 av Miljöprövningsdelegationen vid Länsstyrelsen Västernorrland. Kattastrands avloppsreningsanläggning ligger på fastigheten Vattnet 1:1 vid Kattastrand i Härnösands kommun.

Du kan ta del av beslutet samt övriga handlingar i ärendet på Servicecenter, Sambiblioteket, Universitetsbacken 3A i Härnösands kommun och på Länsstyrelsen Västernorrlands diarium, Pumpbacksgatan 19, Härnösand.

Om du inte är nöjd med beslutet kan du skriftligt överklaga det till Mark-och miljödomstolen vid Östersundstingsrätt. Ditt överklagande måste senast den 21 maj 2024 ha kommit in via e-post till: vasternorrland@lansstyrelsen.se, eller via post: Länsstyrelsen Västernorrland, Miljöprövningsdelegationen, 871 86 Härnösand.

Ange diarienummer 551-1030-2024.

Carin Jämtin