Aktuella vädervarningar i Västernorrlands länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Bydalens avloppsreningsverk

Kungörelse

Tekniska avdelningen vid Åre kommun har fått förlängd prövotid för Bydalens avloppsreningsverk.

Beslutet fattades den 17 april 2024 av Miljöprövningsdelegationen vid Länsstyrelsen Västernorrland. Bydalens avloppsreningsverk ligger på fastigheten Våge 1:24 i Åre kommun, Jämtlands län.

Du kan ta del av beslutet samt övriga handlingar i ärendet vid Åre kommuns kommunledningskontor i Järpen, Norra vägen 21 C och på Länsstyrelsen Västernorrlands diarium, Pumpbacksgatan 19, Härnösand.

Om du inte är nöjd med beslutet kan du skriftligt överklaga det till Mark- och miljödomstolen vid Östersunds tingsrätt. Ditt överklagande måste senast den 22 maj 2024 ha kommit in via e-post till: vasternorrland@lansstyrelsen.se, eller via post till: Länsstyrelsen Västernorrland, Miljöprövningsdelegationen, 871 86 Härnösand.

Ange diarienummer 551-9502-2023.

Ulrika Aronsson