Aktuella vädervarningar i Västernorrlands länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Täktverksamhet i Bergs kommun

Kungörelse

Reaxcer AB har lämnat in en ansökan om tillstånd till täktverksamhet till Miljöprövningsdelegationen vid Länsstyrelsen Västernorrland.

Ansökan gäller ett uttag av 400 000 ton morän i 20 år. Reaxcer AB planerar att bedriva verksamheten på fastigheten Åsansbroskogen 1:3, cirka 2,5 kilometer söder om Åsarna i Bergs kommun.

Du kan ta del av handlingarna i ärendet på Kommunledningskontoret, Bergs kommun och på Länsstyrelsen Västernorrlands diarium, Pumpbacksgatan 19, Härnösand. Meddelanden i ärendet införs i Östersundsposten, Jämtlands Tidning och Länstidningen Östersund samt hålls tillgängliga hos de som förvarar akterna.

Om du vill yttra dig ska du göra det senast den 20 maj 2024 via e-post till: vasternorrland@lansstyrelsen.se, eller via post till: Länsstyrelsen Västernorrland, Miljöprövningsdelegationen, 871 86 Härnösand

Ange diarienummer 551-8700-2023.

Carin Jämtin