Risk för skogsbrand i Västerbottens länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

VIP-kursen skyddar mot våld - Lättläst version

Det våldsförebyggande programmet Viktig Intressant Person (VIP) riktar sig till vuxna med intellektuell funktionsnedsättning.

Länsstyrelserna vill veta mer om hur VIP-kursen fungerar.
Därför har vi bett forskare undersöka det.
Forskarna har frågat deltagarna och ledarna i VIP-kursen vad dom tycker.
Den här texten handlar om vad forskarna kom fram till.

Den lättlästa versionen laddar du ner nedan.

Här kan du läsa den fullständiga versionen.

Här kan du läsa sammanfattningen.

Omslagsbild saknas

Om publikationen

Utgivare:
Länsstyrelsen Skåne, Länsstyrelsen Stockholm, Länsstyrelsen Västerbotten, Länsstyrelsen Västra Götaland
Publiceringsår:
2025
Publikationstyp:
Annan
Löpnummer:
-
Diarienummer:
-
ISBN/ISSN-nr:
-
Sidantal:
4

Ämnen:

  • Brottsförebyggande arbete

Dela sidan:

Landshövding

Helene Hellmark Knutsson

Besöksadress

Storgatan 71 B

Postadress

901 86 Umeå

Följ oss