Aktuella vädervarningar i Västerbottens länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Klimatanpassa Västerbotten 2020 – 2025. Regional vägledning och handlings­plan för klimat­anpassning

Dokumentet innehåller motiv, verktyg och förslag till åtgärder för klimatanpassning för olika sektorer och näringar i samhället. Här finns även fördjupad information om klimatförändringarna i Västerbotten och tips och klickbara länkar till var det finns mer information. Dokumentet vänder sig främst till politiker och tjänstepersoner på länets kommuner och i Region Västerbotten, samt till lokala och regionala företag, organisationer samt andra lokala och regionala aktörer. Det kan även vara intressant läsning för intresserad allmänhet. Som ett extra stöd för planerande av klimatanpassningsarbetet finns alla föreslagna åtgärder även samlade i en bilaga i Excel-format. I denna går det att sortera åtgärderna per aktör.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Annan

Ämnen:

• Klimat

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Helene Hellmark Knutsson

Storgatan 71 B