Aktuella vädervarningar i Värmlands länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Regional bostadsmarknadsanalys Värmlands län 2023

Bostadsmarknaden i Värmland har i flera avseenden haft en positiv utveckling under de senaste åren, även om framtiden blivit mer osäker. Det har färdigställts många lägenheter, och fler kommuner rapporterar balans på bostadsmarknaden. Även boendesituationen för särskilda grupper har förbättrats. Trots ett ökat bostadsbyggande av både offentliga och privata aktörer ser vi fortfarande att många människor har svårt att hitta en bostad som både uppfyller behoven, och som de också har råd med. Även om bostadsbyggandet har ökat så utgör utvecklingen av det befintliga bostadsbeståndet i kombination med andra insatser nyckeln till att lösa många av bostadsmarknadens brister.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Boende
  • Samhälle
  • Samhällsplanering

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Georg Andrén

Våxnäsgatan 5