Snöfall i Kalmar länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Kul-projektet i Glasriket - slutrapport 2006

KUL-projektet i Glasriket har bedrivits mellan augusti 2003 och december 2005 från Emmaboda kommunhus med Bebyggelseantikvarie Susann Johannisson som projektledare. Projektets mål var att ta till vara, lyfta fram och beskriva både befintliga kulturhistoriska miljöer och lokala människors kunskap och engagemang i sin hembygd. Med utgångspunkt i det lokala som är en del i helheten Glasriket har kulturmiljöerna setts som resurs i turismsammanhang. KUL kan stå för orden Kultur-Utveckling-Långsiktighet. Projektet har varit ett samarbete mellan länsstyrelsen i Kalmar län och länsstyrelsen i Kronobergs län. Övriga samarbetsparters har varit Glasriket Turism AB, Regionförbundet i Kalmar län och Emmaboda kommun. Etapp I pågick augusti 2003 till augusti 2004.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Kulturmiljö
  • Samhällsplanering

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Allan Widman

Regeringsgatan 1, Kalmar