Risk för gräsbrand i Jönköpings länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Kräftprovfiske i Jönköpings län 2021

I utvärderingen presenteras resultat från kräftprovfisken gjorda i Jönköpings län under 2021. Rapporten omfattar resultat från sammanlagt 13 lokaler inom framför allt Gislaveds kommun men även Aneby, Eksjö, Värnamo och Jönköpings kommuner. Syftet med de genomförda kräftprovfiskena var bland annat att följa upp utvecklingen av tidigare utsättningar och att inventera lokaler samt att säkerhetsställa att det inte finns några nya bestånd av signalkräfta. Många av kräftprovfiskena görs inom ramen för kalkeffektuppföljningen. Samtliga lokaler 2021 fiskades av personal från länsstyrelsen och utfördes dom tre första veckorna i september. På fem lokaler påträffades flodkräftor. På en lokal fångade signalkräfta och på sju lokaler fångades ingenting alls.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Fiske

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Brittis Benzler

Hamngatan 4