Nyheter och press

Vi på länsstyrelsen arbetar aktivt med att sprida viktig samhällsinformation till allmänheten. Webbplatsen och våra nyheter ger dig möjlighet till insyn i vårt arbete. Du kan också titta i vårt diarium där alla inkomna ärenden finns.

Presstjänst

Du som journalist är alltid välkommen att kontakta länsstyrelsens presstjänst. Vi hjälper dig att komma i kontakt med rätt person så att du snabbt får svar på dina frågor.

OBSERVERA: Vi tar inte emot anmälningar om brister i till exempel djurhållning på pressnumret eller på e-postadressen till presstjänsten. Vill du anmäla att djur far illa gör du det via den här länken:

Anmälan om bristande djurhållning Länk till annan webbplats.

Presstjänsten är bemannad under helgfria vardagar klockan 08.00-16.30.
Telefonnummer: 010-223 61 32
E-post: press.jonkoping@lansstyrelsen.se (öppnas vardagar)

Prenumerera via RSS

Prenumerera via e-post

Vill du prenumerera på denna sidan och få uppdateringar via e-post? Välj Prenumerera, fyll i din e-postadress och tryck OK.

Hantera prenumeration

Diarium

I vårt diarium registreras dagligen nya ärenden och handlingar i pågående ärenden liksom beslut.

Sök i Länsstyrelsernas diarier Länk till annan webbplats.

Kalender

I kalendern visas de aktiviteter som Länsstyrelsen anordnar eller är medarrangör till. När du klickar på en aktivitet i kalendern öppnas den i ett nytt fönster.

Sök i kalendern

Pressbilder

Länsstyrelsens pressbilder får användas fritt vid rapportering om vår verksamhet. Ange fotografens namn och Länsstyrelsen i Jönköpings län vid användning.

Pressbilder på länsledningen: Brittis Benzler, landshövding och Johan Löwenadler Davidsson, länsråd Länk till annan webbplats.

Kontakta kommunikationsenheten via e-post info.jonkoping@lansstyrelsen.se om du önskar pressbild på någon annan av myndighetens medarbetare.

Grafisk profil och logotyp

Länsstyrelsen i Jönköpings läns logotyp får bara användas i projekt där vi deltar som en aktiv part. Om du behöver ha tillgång till vår logotyp eller har frågor kring hur logotypen får användas, skicka ett meddelande via e-post till myndighetens kommunikationsenhet.

Uppge gärna i vilket syfte du vill använda logotypen och även vilket format som önskas så hjälper vi gärna till.

E-post: Info.Jonkoping@lansstyrelsen.se

Sociala medier

Du kan följa vårt arbete i sociala medier. I våra sociala medier delar vi bland annat nyheter, tips på evenemang, kurser och lediga jobb. Vid behov kan flödet även användas för krisinformation.

Facebook, Länsstyrelsen i Jönköpings län Länk till annan webbplats.

Facebook, Levande Landsbygd i Jönköpings län Länk till annan webbplats.

Youtube Länk till annan webbplats.

Linkedin Länk till annan webbplats.

Länsstyrelsens presstjänst

Brittis Benzler