Ansvarsfull alkoholservering i Jönköpings län

Slutrapport Kul Utan Strul - projektet I regeringens nationella handlingsplan för att förebygga alkoholskador (proposition 2005/06:30) framhålls att huvudinriktningen för den nationella alkoholpolitiken skall vara att stimulera utvecklingen av målinriktade och samordnade förebyggande insatser på kommunal nivå samt att verka för ökad samverkan mellan olika aktörer. I handlingsplanen framhålls bland annat vikten av att kommunernas tillsyn och tillämpning av alkohollagen stärks och att kommunerna bör erbjuda restaurangpersonal utbildning i Ansvarsfull alkoholservering. Ansvarsfull alkoholservering är en vetenskapligt beprövad arbetsmetod för att förebygga och minska alkoholrelaterat våld och skador i restaurangmiljö.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Folkhälsa
  • Samhälle

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Brittis Benzler

Hamngatan 4, Jönköping