Testcyklister för inventering av cykelvägnät

Här följer en sammanfattning av framgångar och utvecklingsförslag som framkommit från projektet Hela Dalarna cyklar 2.0 samt en handledning för de som önskar använda testcyklister för inventering av befintliga cykelvägnät. Ett av projektets delprojekt var att använda feriearbetande ungdomar som testcyklister. Vid projektets start 2019, hade anmälan gått ut för att erbjuda ungdomarna feriearbete. De deltagande kommuner fick då frågan om att anlita cykelföreningar som testcyklister. Sju kommuner nappade, men endast sex kunde genomföra testcyklister. 2020 gjordes en satsning på feriearbetande ungdomar som testcyklister. Tre kommuner önskade genomföra detta, men på grund av covid-19 var det endast två kommuner som slutförde.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Annan

Ämnen:

• Energi
  • Klimat
  • Folkhälsa
  • Miljö
  • Samhällsplanering

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk: