Risk för skogsbrand i Södermanlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Bostadsmarknaden i Södermanlands län år 2023

Rapporten är en årlig redovisning till Boverket och regeringen i enlighet med länsstyrelsernas uppdrag i förordningen (2011:1160) om regionala bostadsmarknadsanalyser. Rapporten vänder sig till Boverket, regeringen, riksdagen, länets kommuner samt alla andra aktörer som intresserar sig för bostadsmarknadens utveckling i ett regionalt perspektiv. Kommunerna bidrar med uppgifter kring hur den lokala bostadsmarknaden i den egna kommunen ser ut när de svarar på Boverkets årliga bostadsmarknadsenkät. Länsstyrelserna ansvarar för att samla in dessa uppgifter och analysera det regionala bostadsmarknadsläget. Det är fortfarande underskott på bostäder i Södermanlands län och bostadsbristen är utbredd.

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Boende

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Beatrice Ask

Stora Torget 13