Att sälja med stolthet-prissättning och säljstrategier för ditt landsbygdsföretag, digitalkurs
Har du en bra produkt eller tjänst, men har svårt att hitta kunder? Tycker du att det är svårt att ta betalt, utifrån både nedlagd tid och vad produkten är värd?Då är du inte ensam. Att få fram en bra produkt må vara viktigt, men om ingen hör talas om den blir det inte heller många som köper den. Och är du obekväm med att sätta pris med stolthet, så kan det ju sluta illa om kunden hittar dig! Du säljer en massa, men får ingen förtjänst. Digitalkurs.
Hur du kommunicerar kring din produkt eller tjänst är viktigt när du försöker öka din försäljning. Det är viktigt att skapa en säljstrategi som känns enkel, självklar och som stämmer med din och företagets värdegrund. Under den här dagen får du mer kunskap kring olika sätt att sätta priser och att skapa säljstrategier i ditt landsbygdsföretag.
Målgrupp
Aktiviteten riktar sig till dig som som har ett landsbygdsföretag inom besöksnäringen eller livsmedelsverksamhet och är verksam i Västmanlands, Stockholms, Södermanlands eller Örebro län.
Föreläsare
Föreläsare är Elisabeth Andersson Brinkman, Vilja Lysa. Elisabeth är egen företagare sedan 1987 och har lång erfarenhet av utbildnings- och förändringsarbete i företag och organisationer. Genom sina dubbla kompetenser som sjukgymnast och organisationskonsult kopplar hon samman personligt växande och hälsosamma förutsättningar i privat- och arbetsliv med företagens mål och visioner och skapar förutsättningar för långtidsfriska, kreativa och lönsamma företag.
Teorier och erfarenhetsutbyte
Under en heldag varvas teorier och erfarenhetsutbyte där deltagarna får mer kunskap kring olika sätt att sätta priser och att skapa säljstrategier. Deltagarna kommer byta erfarenheter med varandra genom en strukturerad process. Alla tar med sig ett eget ”case”, en produkt eller tjänst som man vill sälja. I mindre grupper får övriga deltagare prissätta och motivera priset på varandras produkter och/eller tjänster. På så sätt får deltagarna inspel och argument kring vad som är ett ”vettigt” pris.
Mål med utbildningen
Målet är att deltagaren med stolthet ser sin kund i ögonen, nöjd med att hen får betalt för all
den tid som lagts ner på att skapa ett erbjudande. Målet är även att deltagaren har en medveten och tydlig säljstrategi.
Praktisk information
Datum och tid
Torsdag den 20 april klockan 09.00-15.30.
Plats
Digitalt, länk skickas ut till deltagarna.
Förberedelse
Du kommer att skicka in foto på en tjänst eller produkt som du vill få feedback kring från de övriga i gruppen. All information kring detta kommer du få i god tid innan kursdagen.
Kursen genomförs på den digitala plattformen Zoom. Du få en länk från Elisabeth Andersson Brinkman en vecka innan.
Se till att ha en bra plats för kursdagen. Undvik en plats där det är spring från familj, kollegor eller djur. Se till att ljus är bra, att du sitter bra och att kameran fungerar och att du har bra ljud i datorn eller med hjälp av hörlurar.
Kostnad
500 kr exkl moms, faktureras i efterhand.
Anmälan
Anmälan till Länsstyrelsen i Västmanland
Frågor?
Kontakta Kerstin Bjäresten Osmark.
- Var:
- Digitalt
- Kostnad:
- 500 kr exkl moms
- Sista anmälningsdag:
- 26 mar 2023
Kontakt
-
Kerstin Bjäresten Osmark
Projektledare
E-post till Kerstin Bjäresten Osmark
Telefon 010-2249411