Regional handlingsplan för klimatanpassning 2020-2024

En handlingsplan för klimatanpassning togs fram för Skåne län 2014. Den omfat­tade det geografiska området Skåne, det vill säga den inkluderade klimatanpass­ningsåtgärder riktade även till myndigheter, kommuner, verksamhetsutövare, regionen och enskilda intressenter. I och med förordningen om myndigheters klimatanpassningsarbete (2018:1428) har länsstyrelserna uppdraget att ta fram en handlingsplan som enbart omfattar länsstyrelsens egen verksamhet. Denna handlingsplan ersätter nu den tidigare. Länsstyrelsen har också i uppdrag att ta fram den vägledning (som vi kommer att benämna som Faktablad) som behövs regionalt för att stödja kommuner och andra regionala aktörers arbete med klimatanpassning.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Strategi

Ämnen:

• Energi
  • Klimat
  • Planfrågor - PBL
  • Samhällsplanering

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Anneli Hulthén