Kontakta oss
Om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att ringa, mejla eller skicka brev. Vi har en väg in, vår växel och expedition hjälper dig att komma rätt.
Vill du lämna in ett nytt ärende? Sök bland våra e-tjänster:
Behöver du komplettera ett ärende? Med vår e-tjänst kan du enkelt och effektivt lämna in kompletteringar eller yttranden i ärenden till oss.
Komplettering eller yttrande i ärenden
Vill du söka ett ärende eller begära ut en allmän handling?
Diarium och allmänna handlingar
Vill du anmäla bristande djurhållning?
Kontakta oss
Växel
Telefonnummer: 010-224 10 00
Växeln har öppet vardagar mellan 8.00–16.30
Postadress
Länsstyrelsen skåne
205 15 Malmö
Skriv ärendenummer om du har ett sådant och vem på Länsstyrelsen brevet ska till.
E-post
Skriv gärna ärendenummer i ämnesraden om du har ett sådant.
Post till Länsstyrelsen blir allmän handling. Det innebär att alla har rätt att begära att få ta del av innehållet i ditt mejl.
Helg- och klämdagar
Vi har stängt röda dagar och helgdagar samt julafton, nyårsafton, trettondagsafton, påskafton och midsommarafton. Receptionen i Malmö håller öppet på klämdagar kl 09.00-12.00.
Reception öppettider
Receptionen i Malmö har öppet vardagar klockan kl 8.00–16.00 med lunchstängt kl 12.00-13.00. Kontoret i Kristianstad tar endast emot bokade besök.
Malmö
Södergatan 5, 205 15 Malmö
Öppettid reception vardagar 8.00–12.00 och 13.00-16.00
Kristianstad
Ö Boulevarden 62 A
Endast bokade besök.
Leveransadress paket
Södergatan 5, 205 15 Malmö
Leveransadress pall
Skomakargatan 5, 205 15 Malmö
Karta över våra kontor och naturum
Att skicka e-faktura till Länsstyrelsen Skåne
Från och med 1 april 2019 ska alla inköp i offentlig sektor faktureras med e‑faktura. Fråga din leverantör av ekonomisystem eller fakturahanteringssystem om det är möjligt att fakturera elektroniskt.
Vi använder oss av Statens servicecenters e-handelstjänst och systemleverantören Visma Commerce för att ta emot e-fakturor.
Välj e-faktura via PEPPOL i första hand
I första hand vill vi att elektroniska fakturor skickas till oss via system som är anslutna till PEPPOL-nätverket.
Adress i PEPPOL är: 0007:2021002346
Information om PEPPOL finns på Diggs webbplats: www.digg.se Länk till annan webbplats.
Via Länsstyrelsens leverantörsportal
Om du inte har möjlighet att skicka elektroniska fakturor och endast utfärdar ett fåtal fakturor kan ni kostnadsfritt använda vår leverantörsportal för att registrera dem manuellt.
Kontakta oss via e‑handel.skane@lansstyrelsen.se så skickar vi en inbjudan till leverantörsportalen.
Ange referens på fakturan
- Du ska ange inköpsnummer som orderreferens på fakturan om du har en order med inköpsnummer (MM0000XXXX).
- För alla övriga fakturor ska du ange Namn + Efternamn som beställarreferens på fakturan.
Frågor
Har du frågor kontakta e‑handel.skane@lansstyrelsen.se
Vårt organisationsnummer
Organisationsnummer: 202100-2346
Länsstyrelsen tillämpar 30 dagars förfallotid. Fakturerings- eller expeditionsavgifter med mera godkänns inte.
Ska du delta på ett möte med oss? Vi använder Skype för företag för digitala möten. Du kan delta på mötet med hjälp av webbläsare eller telefon.
Kontakta oss med texttelefoni
- Vill du skriva när du kontaktar oss kan du mejla: texttelefon@texttelefoni.se.
- Du kan också använda en webbapp på www.texttelefoni.se Länk till annan webbplats. eller ladda ner appen ”Texttelefoni.se”.
- Vill du ringa upp någon som skriver dialogen, ring: 020-600 650.
Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar i samtalet. Texttelefoni.se är öppet dygnet runt, året runt och är gratis. När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.
Texttelefoni – en förmedlingstjänst från Post- och telestyrelsen Länk till annan webbplats.
Kontakta oss med bildtelefoni
- Vill du använda teckenspråk i dialogen med oss, kontakta: tolk@tolk.sip.nu.
- Du kan också använda en webbapp på bildtelefoni.net Länk till annan webbplats.. eller ladda ner appen ”Bildtelefoni.net”.
- Vill du ringa upp någon som använder teckenspråk i dialogen, ring: 020-28 00 20.
Bildtelefoni.net är öppet dygnet runt, året runt och är gratis. När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa. Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.
Kontakta oss med Teletal
- Teletal når du på telefonnummer 020-22 11 44.
Teletal har öppet vardagar klockan 7.30–20.00 och helger klockan 12.00–16.00. Tjänsten är gratis. Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.
Teletal – en stödtjänst för telefonsamtal från Post- och telestyrelsen Länk till annan webbplats.