Aktuella varningsmeddelanden i Skåne länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Bullerfria områden i Skåne del 1

Denna rapport beskriver Vägverkets och Länsstyrelsens arbete med att kartlägga bullerfria områden i Skåne. Rapporten visar exempel på hur trafikens bullerutbredning kan användas i den kommunala och regionala planeringen och ger förslag på det fortsatta arbetet med bullerfria områden. I rapporten finns sex kartor som visar trafik-bullerutbredningen i Skåne kontra vissa värden som exempelvis riksintressen för kulturmiljö och friluftsliv. Som en fortsättning planerar Länsstyrelsen i Skåne län och Vägverket att initiera ett eller två pilotprojekt som syftar till att bevara bullerfria områden.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Klimat
  • Hälsoskydd
  • Miljö

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Anneli Hulthén

Östra Boulevarden 62 A, Kristianstad eller Södergatan 5, Malmö