Aktuella varningsmeddelanden i Norrbottens länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Fiskekortsbilaga Kiruna 2024 / Fishing rules and permits Kiruna municipality 2024

I Norrbottens län är statens vatten ovan odlingsgränsen uppdelat på fyra olika fiskekort: Arjeplog, Gällivare, Jokkmokk och Kiruna. Med hjälp av våra fiskekortsbilagor kan du se vilka regler som gäller i respektive kommun samt via kartorna se var de olika vattnen ligger och vad de heter. För att kartorna inte ska bli för plottriga är vegetationsuppdelningen på kartorna mycket grov med bara två olika varianter; kalfjäll eller skog. Bilagan finns som vikbar folder men också för utskrift i A4. Du kan även beställa aktuella fiskekortsbilagor i pappersformat från Länsstyrelsen. Mejla oss och berätta vilka fiskekortsbilagor du vill beställa på norrbotten@lansstyrelsen.se Fishing rules and permits with maps for Kiruna is available in two versions: Folder or printable A4.

Lotta Finstorp

Stationsgatan 5, Luleå eller Industrivägen 10, Jokkmokk