Förslag till metod för lokal/regional fiskhälsoövervakning - ett komplement till den nationella övervakningen av fiskhälsa

Syftet med projektet var att utveckla en modifierad och billigare metod i förhållande till den som används för den nationella fiskhälsoövervakningen. Målet är att en sådan metod kan användas i den regionala miljöövervakningen och i recipientkontrollen längs hela den svenska kusten och på så sätt utgöra ett komplement till den nationella fiskhälsoövervakningen. Detta skulle innebära att den nationella, regionala och lokala miljöövervakningen kopplas samman på ett tydligt sätt. Resultaten kan också komma att utgöra ett mycket vikigt stöd i de utvärderingar som görs nationellt, eftersom den fiskhälsoövervakning som ligger i det nationella marina programmet har en begränsad yttäckning.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Klimat
  • Miljö
  • Så mår miljön

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Lotta Finstorp

Stationsgatan 5, Luleå eller Industrivägen 10, Jokkmokk