Digital post
Med en digital brevlåda får du post från Länsstyrelsen och andra myndigheter digitalt istället för på papper. Digital post är säkert, hållbart och posten är tillgänglig var du än befinner dig. Mina meddelanden är namnet på den myndighetsgemensamma infrastrukturen för säker digital post.
Länsstyrelsen erbjuder digital post i majoriteten av våra ärenden. Du som föredrar att få din post digitalt istället för på papper kan skaffa en digital brevlåda. Det enda du behöver är e-legitimation, till exempel mobilt BankID. Med en digital brevlåda har du alltid tillgång till din post, och kan läsa den på datorn, surfplattan och mobilen. Säkerheten är högre än för vanlig e-post och papperspost.
Tjänsten är frivillig och du väljer själv vilka du vill få digital post från. Både privatpersoner och företag kan skaffa en digital brevlåda.
Skaffa en digital brevlåda
Det finns flera digitala brevlådor att välja mellan.
Skaffa en digital brevlåda, Myndigheten för digital förvaltning Länk till annan webbplats.
Du behöver e-legitimation för att skaffa en digital brevlåda.
Om du saknar e-legitimation kan du läsa mer om hur du skaffar det på Myndigheten för digital förvaltnings webbplats om e-legitimation: