Diab AB har ansökt om ändringstillstånd för verksamhet inom Laholms kommun

Länsstyrelsen i Hallands läns logotype, blidmaner i blått i nederkanten.

Miljöskydd. DIAB AB har till Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen i Hallands län lämnat in en ansökan om ändringstillstånd enligt miljöbalken till utökad verksamhet inom fastigheterna Linverket 1, Linverket 2, Linverket 7, Altona 1:17 samt del av Lagaholm 2:22 i Laholms kommun. Till ansökan hör en liten miljökonsekvens­beskrivning.

Av ansökningshandlingarna framgår bl.a. följande.

DIAB AB ansöker om tillstånd att lagra PET- material för återvinning samt en mindre mängd färdiga produkter på fastigheten Linverket 7 till en sammanlagd mängd om högst 12 000 m3.

Tillståndsansökan finns tillgänglig hos aktförvararen på Medborgar­service, Humlegången 6 i Laholms kommun samt hos Länsstyrelsen, Slottsgatan 2 i Halmstad. Tillkommande handlingar finns tillgängliga hos Länsstyrelsen. Den som vill yttra sig med anledning av tillstånds­ansökan ska göra det skriftligen till Länsstyrelsen Halland, 301 86 Halmstad eller halland@lansstyrelsen.se senast den 28 maj 2024. I skrivelsen bör ärendets diarienummer 551-5753-2023 anges.

Anders Thornberg

Slottsgatan 2