Biltema Logistics AB ansöker om ändring av befintligt tillstånd enligt 9 kap. miljöbalken i Falkenbergs kommun

Länsstyrelsen i Hallands läns logotype, blidmaner i blått i nederkanten.

Biltema Logistics AB har till Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen i Hallands län lämnat in en ansökan om ändring av tillstånd enligt miljöbalken till befintlig verksamhet på fastigheten Tröinge 6:107 i Falkenbergs kommun (tillståndsbeslut 2022-11-16 i ärende 551-6146-2021).

Biltema Logistics AB yrkar att tillståndsmeningen och villkor 3 e ändras på så sätt att ”oxiderande ämnen” byts ut mot ”organiska peroxider”. Bolaget anger att ansökan och följaktligen även tillståndet blivit fel i detta avseende.

Verksamheten omfattas av lagen (1999:381) om åtgärder för att före-bygga och begränsa följderna av allvarliga kemikalieolyckor.

Ansökan om villkorsändring finns tillgänglig hos aktförvararen på Miljö- och hälsoskyddsförvaltningen i Falkenbergs kommun samt hos Länsstyrelsen, Slottsgatan 2 i Halmstad. Tillkommande handlingar finns tillgängliga hos Länsstyrelsen. Den som vill yttra sig med anledning av tillståndsansökan ska göra det skriftligen till Länsstyrelsen Halland, 301 86 Halmstad eller halland@lansstyrelsen.se senast den 22 maj 2024. I skrivelsen bör ärendets diarienummer 551-436-2024 anges.

Anders Thornberg

Slottsgatan 2