OX2 AB har meddelats tillstånd enligt 9 kap. miljöbalken till Skedala solenergianläggning i Halmstads kommun.

Länsstyrelsen i Hallands läns logotype, blidmaner i blått i nederkanten.

Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen i Hallands län har genom beslut den 27 mars 2024 meddelat OX2 AB tillstånd enligt 9 kap. miljöbalken till att uppföra och driva en markbaserad solenergianläggning på fastigheten Vapnö 6:2 i Halmstads kommun (Skedala solenergianläggning).

Tillståndet omfattar en markbaserad en solenergianläggning med en maximal yta om 33 hektar.

Beslutet hålls tillgängligt hos aktförvararen på Bygg- och miljöförvaltningen i Halmstads kommun och hos Länsstyrelsen, Slottsgatan 2 i Halmstad.

Eventuellt överklagande ska ha kommit in till Länsstyrelsen senast den 2 maj 2024. I skrivelsen bör ärendets diarienummer 551-2565-2023 anges.

Länsstyrelsen i Hallands län

Välkommen att kontakta oss på:

Telefon 010 - 224 30 00 (växel)

Anders Thornberg

Slottsgatan 2