Nu startar årets aktiviteter och guidningar i reservaten

Framsidan på årets guidprogram

Nu släpper vi årets broschyr med aktiviteter och guidningar i alla Hallands kommuner. Våren är här och det är dags för en ny säsong med guidade vandringar. I år anordnar vi tillsammans med lokala aktörer flera aktiviteter i länets natur- och kulturreservat.

På aktiviteterna kommer du till spektakulära platser tillsammans med guider som är experter på Hallands natur och kultur, säger HG Karlsson, guidesamordnare på Länsstyrelsen i Hallands län.

Årets program

Lördagen den 6 april klockan 10.00 startar årets första aktivitet igång. Det blir fågelmorgon för hela familjen på naturum Getterön. Är du nyfiken på fåglar? Då kan du följa med ut på en guidning. Kanske får du se världens snabbaste fågel, pilgrimsfalk, eller en av våra stora och ståtliga havsörnar.

Därefter fortsätter programmet med olika aktiviteter i länets reservat, hela vägen fram till den 31 oktober. Under året kan du följa med på flertalet olika fotovandringar, cykelturer, svampsafari, fågelturer, barnaktiviteter och mycket mer.

Ta del av din broschyr

Broschyren är gratis och finns att hämta på bibliotek, turistbyråer, stadshus, naturum, länsmuseer och vissa vårdcentraler. Länsstyrelsen i samarbete med ideella föreningar erbjuder aktiviteter och guidningar för alla som uppskattar att göra saker på hemmaplan. Äventyret kanske är närmare än du tror? Vill du följa med ut, och upptäcka ett nytt reservat, då hittar du programmet i vår broschyr.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Hela programmet finns även på Länsstyrelsens webbplats. Under säsongen skickar vi varje månad ut ett nyhetsbrev där du enkelt kan ta del av alla aktiviteter månad för månad.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev Länk till annan webbplats.

HG Karlsson

Guidesamordnare