Aktuella vädervarningar i Dalarnas länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Vägledning för hållbar vindkraft

Vägledningen för hållbar vindkraft i Dalarna är en produkt av en dialogprocess med elva organisationer som representerar olika samhälls- och vindkraftsintressen, som genomförts i form av ett projekt. Insikter och slutsatser från dialogen har sammanfattats i nio arbetsområden och 26 rekommendationer som kan användas för att kunna planera och etablera vindkraft på ett hållbart sätt i Dalarna. Rekommendationerna riktar sig i lika hög grad till länets myndigheter, kommuner och organisationer som till nationella myndigheter och verksamhetsutövare som avser bygga vindkraft i Dalarna.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Energi
  • Klimat

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Helena Höij

Åsgatan 38