Regional strategi - drogförebyggande arbete i Blekinge län 2022-2026

En regional strategi för det drogförebyggande arbetet i Blekinge län för perioden 2022-2026 är antagen av länets fem kommuner, Region Blekinge, Polismyndigheten och Länsstyrelsen Blekinge. Blekingesamverkan mot droger ansvarar för implementeringen av strategin. Blekinge är ett län med stark sammanhållning och stort engagemang inom ANDT-området, med ett väl fungerande lokalt arbete och ett samordnat och pragmatiskt regionalt arbete. Varje år tas en gemensam handlingsplan fram med konkreta aktiviteter som syftar till att bidra till uppfyllandet av de mål som finns i den regionala strategin. Arbetet med implementering av strategin genom handlingsplanens aktiviteter utgår i första hand ifrån olika etablerade nätverk i länet samt genom respektive organisations ordinarie verksamhet.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Samhälle

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Ulrica Messing

Skeppsbrokajen 4