Regional lägesbild - Om livsvillkor, brott, narkotika samt otrygghet i Stockholms län 2022

I denna rapport kartläggs livsvillkor, brottslighet, narkotikaanvändning och otrygghet i Stockholms län. Med kartor visualiseras situationen i olika delar av länet. Syftet med denna sammanställning är att genom analys och visualisering av data gemensamt identifiera brottsområden och platser som vinner på utvecklad samverkan mellan lokala och regionala aktörer. Denna rapport är framtagen av Länsstyrelsen i Stockholms län, Region Stockholm, Polismyndigheten Region Stockholm, Tullverket, Kriminalvården, kommunerna i Stockholms län företrädda av Stockholms stad, Botkyrka, Sollentuna och Upplands Väsby samt organisationen Samverkan Stockholmregionen (SSR). Per-Olof Hallin, seniorprofessor, Urbana studier, Malmö universitet, har deltagit med expertkunskaper.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Brottsförebyggande arbete
  • Samhälle

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Anna Kinberg Batra

Regeringsgatan 66