Aktuella vädervarningar i Södermanlands länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Klimat och energistrategi för Södermanland

Den regionala klimat- och energistrategin för Södermanland är framtagen på uppdrag av regeringen, med syfte att utveckla det regionala arbetet. Grunden för arbetet är de internationella och nationella klimat- och energipolitiska målen. För att nå målen krävs åtgärder såväl på internationell och nationell nivå som på regional och lokal nivå. Att arbeta på alla nivåer är nödvändigt om vi ska kunna hantera de globala klimat- och energiutmaningarna. Det är på internationell och nationell nivå som de starkaste och mest effektiva styrmedlen finns och bör formas. Samtidigt har regioner, kommuner, verksamhetsutövare, enskilda individer och hushåll en avgörande roll för att effektiva åtgärder och handlingar ska få fullt genomslag i praktiken.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Beatrice Ask

Stora Torget 13