Risk för gräsbrand i Södermanlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Regionalt serviceprogram för Södermanlands län 2014-2018

Södermanlands län är ett framtidslän vad gäller landbygdens utveckling. Här finns alla möjligheter för att människor ska kunna bo och verka på landsbygden. Avstånden är korta och det finns en viss servicenivå vilken kan utvecklas för att tillgodose de behov som finns. Leva, växa, verka Det ska vara enkelt att förverkliga sina drömmar, ambitioner och idéer i Sörmland. Så står det i länets RUP (Regionalt Utvecklings Program) benämnd Sörmlandsstrategin 2020. Tillgänglighet till kommersiell service handlar främst om medborgares och företags tillgång till dagligvaror och drivmedel. För att stärka dagligvarubutiker och drivmedelsstationer med strategisk betydelse bör samordning ske med andra typer av service som bibliotek, kommuninformation, post, apotek och bank/betaltjänster etc.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Föreningar
  • Infrastruktur
  • Kulturmiljö
  • Lantbruk
  • Landsbygd
  • Näringsliv