Risk för gräsbrand i Södermanlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer

Som ett led i utvecklingen av arbetet med mäns våld mot kvinnor har Länsstyrelsen genomfört en kartläggning för att identifiera utvecklingsområden. Sammanfattning av resultat • Både begreppen ”mäns våld mot kvinnor” och ”våld i nära relationer” används av de undersökta aktörerna. Dock definieras sällan vad som innefattas i det valda begreppet. De flesta aktörer använder begreppet • De vanligaste målen i kommunernas styrdokument är att: o våldsutsatta ska få den hjälp och det stöd de behöver o barn som upplever våld ska få den hjälp och det stöd de behöver o kommunens personal ska ha rätt kunskap och kompetens för att arbeta med frågan • Det finns en väl uppbyggd samverkansstruktur i länet där alla viktiga aktörer ingår.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Jämställdhet
  • Samhälle

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Beatrice Ask

Stora Torget 13