Våga stå kvar! - En mindre kommuns erfarenheter av ett framgångsrikt arbete mot hedersrelaterat våld och förtryck

Söderhamns kommun i Gävleborgs län, har sedan 2009 bedrivit ett strategiskt utvecklingsarbete för att öka kunskapen om hedersrelaterat våld, förtryck och tvångsäktenskap. Arbetet med strukturera en organisation för att ge stöd och skydd i Söderhamn har varit mycket framgångsrikt. Denna rapport handlar om det metodutvecklande arbetet såväl före som i och med kommunens deltagande i Länsstyrelsen Östergötlands projekt Våga göra skillnad. Rapporten har fokus på och beskriver det arbete som bedrivits i Söderhamn, samtidigt som dessa erfarenheter lyfts in i Våga göra skillnad – projektets sammanhang.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Jämställdhet
  • Samhälle
  • Mänskliga rättigheter

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Carl Fredrik Graf

Östgötagatan 3, Linköping