Analys av marknadsförutsättningar, efterfrågan och behov av bostäder i Norrbottens län

Sammanfattning: Med anledning av de stora investeringar som görs i norra Sverige och med utgångspunkt i kommunernas olika förutsättningar att tillgodose de bostadsbehov och den efterfrågan som finns har vi genomfört en analys för att fördjupa kunskapen om marknadsförutsättningar, efterfrågan och behov av bostäder i Norrbottens län. Bakgrund: Under 2023 tog Länsstyrelsen fram en fördjupad bostadsmarknadsanalys, finansierad med EU-medel genom deltagandet i North Sweden Green Deal. Analysen presenterades i augusti 2023. North Sweden Green Deal är ett initiativ för att förverkliga en hållbar samhällsomställning, i kölvattnet av de nya industrietableringarna. Projektet drivs av Region Norrbotten och Region Västerbotten tillsammans med en mängd andra aktörer.

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Boende
  • Samhälle
  • Samhällsplanering

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Lotta Finstorp

Stationsgatan 5, Luleå eller Industrivägen 10, Jokkmokk