Aktuella vädervarningar i Gävleborgs länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Handlingsplan grön infrastruktur Gävleborgs län Bilaga B3 – Värdetrakter våtmarker

Landets länsstyrelser har på regeringens uppdrag tagit fram regionala handlingsplaner för grön infrastruktur, enligt riktlinjer från Naturvårdsverket. Tanken är att handlingsplanerna ska vara ett första steg i att bygga upp kunskap om och främja en god förvaltning av den gröna infrastrukturen. Det övergripande målet med de regionala handlingsplanerna för grön infrastruktur är att identifiera biotoper, strukturer, element och naturområden i land- och vattenmiljö, inklusive i tätortsnära områden, som tillsammans skapar ett ekologiskt sammanhang och som utgör förutsättningen för att bevara landskapets biologiska mångfald och främja ekosystemtjänster. Underlag, eller analyser, som tas fram i arbetet med handlingsplanerna ska göras tillgängliga för alla aktörer.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Strategi

Ämnen:

• Infrastruktur
  • Miljö
  • Samhällsplanering

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Per Bill

Borgmästarplan 2, Gävle