Aktuella vädervarningar i Gävleborgs länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

FAS 3 - Efterarbetet - När räddningsinsatsen har avslutats

Den 9 augusti 2018 förklarades räddningsinsatsen efter de stora skogsbränderna i Ljusdals kommun för avslutad. Då hade räddningsarbetet pågått i över 27 dygn och både organisationer och myndigheter var trötta men glada att det hela äntligen var över. De utländska brandstyrkorna tackades av, Camp Färila monterades ner och de som drabbats kunde se över alla de skador som drabbat deras egendomar. På många sätt är det här som historien om branden anses avslutad och dags att summeras. För oss på Länsstyrelsen Gävleborg och i Ljusdals kommun hade arbetet bara börjat. För när den mest akuta fasen är klar och när samhället drar en lättnadens suck glöms en stor del i samhällskrisen bort – efterarbetet.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Krisberedskap
  • Natur
  • Skogsbruk

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Per Bill

Borgmästarplan 2, Gävle