Landshövdingens kommunbesök i Norberg

Foto av landshövdingen med sällskap i verkstadsmiljö. Alla är iklädda hjälmar och varselvästar.

Besök hos Forselltrappan - en av Sveriges största trapptillverkare.

Den 11 april besökte landshövding Johan Sterte Norbergs kommun. Syftet med kommunbesöken är att lära känna länet, förutsättningarna för länets utveckling och att komma i kontakt med de personer och nätverk som finns i Västmanland.

Besöket i Norberg inleddes i kommunhuset där kommunstyrelseordförande Johanna Odö (S) och kommunchef Christian Foster berättade om Norbergs historia, nuläge och framtidsutmaningar. Därefter följde en promenad genom Norberg till företaget Forselltrappan - en av Sveriges största trapptillverkare. Besöket avslutades med en gemensam lunch på Elsa Andersons konditori.

Det var trevligt och informativt och intressant med ett besök på fabriken för Forselltrappan. Härligt med en avslutning på Elsa Andersons konditori! säger landshövding Johan Sterte.

Foto av fem personer framför en gul byggnad som det står Elsa Andersons konditori på

Besöket avslutades med lunch på Elsa Andersons konditori. Från Vänster: Christian Foster, Johanna Odö, Johan Sterte, Åsa Sars och Ulrica Gradin.

Johan Sterte

Västra Ringvägen 1